Minus 3 kg w 14 dni: zrównoważona dieta, która uszczupli Twoja biodra – nie poznasz się w lustrze

Jak stracić 5 kg w 2 tygodnie, zmniejszyć obwód swoich bioder, a przy tym nie głodować?

Kluczem do sukcesu jest zdrowe chudnięcie, czyli takie dzięki, któremu stracimy na wadze, ale nie ucierpi na tym nasz organizm i za jakiś czas zbędne kilogramy nie powrócą. W związku z tym wbrew często spotykanym opiniom zaprzestanie jedzenia na jakiś czas celem szybkiego zrzucenia wagi nie jest dobrym rozwiązaniem.

Odpowiednio skomponowany jadłospis powinien uwzględniać wszelkie składniki odżywcze istotne dla prawidłowego funkcjonowania ciała i umysłu, ale z zachowaniem właściwych proporcji.

Wystarczy jeść mniej i ograniczyć spożywane kalorie, co wcale nie będzie wiązało się z uczuciem ciągłego głodu. Stosując się do tego założenia, będziesz najedzony, zadowolony i nie wiadomo kiedy stracisz niepotrzebne kilogramy.

Oto przykładowy jadłospis na pięć kolejnych dni:

Dzień pierwszy

Od dziś każdy poranek zacznij ze szklanką wody wymieszanej z sokiem z cytryny. Taką miksturę pij na czczo, pół godziny przed śniadaniem.

Na pierwszy posiłek przygotuj 200 ml jogurtu o zerowej zawartości tłuszczu z jedną łyżeczką otrębów owsianych oraz dwa jajka. Herbatę lub kawę bez cukru (w zależności od preferencji) możesz wypić około 40 – 60 minut po zjedzeniu śniadania.

W ciągu dnia posil się 150 g ugotowanej piersi z kurczaka, kromką pełnoziarnistego chleba oraz 200 g zielonej sałatki, składającej się ze szpinaku bądź rukoli i liścia sałaty oraz warzyw.

Na lekką kolację spożyj 350 g marchewkowej zupy i wypij niesłodzoną herbatę.

Dzień drugi

Nie zapomnij o porannym rytuale.

Zielona, niesłodzona herbata oraz 100 g chudego twarogu posypanego koperkiem i pół papryki to Twój zestaw startowy na kolejny poranek.

W ciągu dnia zjedz 50 g ugotowanej piersi z kurczaka oraz 350 g kremu z marchewki.

Wieczorem przygotuj dwie kromki chleba z otrębów owsianych oraz sałatkę pokropioną oliwą z oliwek i sokiem z cytryny. W jej składzie powinno znaleźć się pół awokado, 100 g kukurydzy z puszki oraz zioła.

Dzień trzeci

Po porannej szklance wody z cytryną i odczekaniu 30 minut możesz zjeść śniadanie, które dzisiaj stanowi niesłodzona, zielona herbata oraz owsiane płatki (200g), ugotowane na wodzie bez dodatku cukru – śmiało dołóż do nich rodzynki oraz suszone śliwki i morele.

Na obiad ugotuj morskie ryby na parze (200 g) oraz gulasz z cukinii.

Wieczorny posiłek to dwie kromki chleba z otrębów owsianych oraz sałatka (100 g kukurydzy z puszki, połówki awokado, zioła – całość skropiona oliwą z oliwek i sokiem z cytryny).

Dzień czwarty

Pewnie już powoli picie szklanki wody z cytryną wchodzi Ci w nawyk. To dobrze.

Przygotuj dziś na śniadanie 2 jajka oraz 200 ml jogurtu o zerowej zawartości tłuszczu z łyżeczką otrębów owsianych. Gdy minie 40 – 60 min możesz wypić wedle uznania niesłodzoną kawę lub herbatę.

Dziś na obiad powtórka z dnia wczorajszego, tj. 200 g morskiej ryby ugotowanej na parze i gulasz z cukinii.

Wieczorem kolejny raz możesz delektować się sałatką (250 g). Tym razem powinna zawierać startą marchew, jabłko, oraz seler. Skrop ją sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Zjedz także dwie kromki chleba z otrębów owsianych.

Dzień piąty

Gdy wypijesz już wodę z cytryną odpowiednio wcześnie jak każdego kolejnego dnia przygotuj śniadanie, na które składać się ma zielona, niesłodzona herbata, pół papryki oraz 100 g chudego twarogu z koperkiem.

W ciągu dnia zjedz jednego klopsa z piersi z indyka oraz 250 g sałatki (tarte jabłko, marchew oraz seler), skropionej oliwą z oliwek i sokiem z cytryny.

Na ostatnią w tym cyklu kolację spożyj kromkę chleba z otrębów owsianych, 20 g twardego sera oraz zieloną sałatkę (200 g) ze szpinaku lub sałaty liściowej i rukoli oraz warzyw.

Prezentowana powyżej dieta składa się z pięciodniowego cyklu (w jednym schudniesz około 1 -1,5 kg), który powinno się powtórzyć trzy razy.

Jej główna idea to zminimalizowanie przyjmowania węglowodanów oraz spożywanie pokarmów z dużą ilością błonnika i białka. Podczas korzystania z niej nie zapomnij o piciu minimum dwóch litrów wody. Jest to istotne z trzech powodów:

  • w  spożywanych posiłkach znajdują się otręby owsiane,
  • woda przyczynia się do poprawy przemiany materii,
  • picie wody zmniejsza ryzyko występowania zaparć.

Ta nieskomplikowana dieta przynosi szybkie rezultaty, więc nie zapomnij podzielić się nią z Twoim bliskim otoczeniem !