Dietetyczna pyszna sałatka z marchwi – jem codziennie i stale chudnę. Szybko zauważysz, że Twój brzuch maleje.

Jeśli sałatka z marchewki kojarzy Ci się z przykrymi doświadczeniami z dzieciństwa, kiedy rodzice na siłę wmuszali w Ciebie zdrowe warzywa, ten przepis odmieni Twoje życie, sprawi, że pokochasz zdrowe odżywianie.

Marchewka jest cennym źródłem składników odżywczych. Posiada dużo błonnika i witamin, a jej kaloryczność to niecałe 89 kalorii w 100 gramach, zaś indeks glikemiczny w surowej wynosi 35, a ugotowanej 85.

Marchewka razem ze swoimi właściwościami, będzie idealnym składnikiem wspierającym utratę wagi, ponieważ dzięki dużej zawartości błonnika, szybko zaspokaja uczucie głodu.

Możesz ją jeść bez wyrzutów sumienia, nie tyjąc, a nawet tracąc kilogramy. Która kobieta nie marzy o zachowaniu szczupłej sylwetki?

Wpływ odchudzający marchewki to tylko jedno z nielicznych jej dobrodziejstw. Przede wszystkim jest bardzo zdrowa i smaczna. Nie musisz być na specjalnej diecie aby szukać przepisów z jej wykorzystaniem. Kiedy masz ochotę zjeść coś smacznego i jednocześnie niezbyt pracochłonnego, marchewka będzie idealna.

Jeśli nie masz pomysłu jak wykorzystać ją w swojej codziennej kuchni, wypróbuj przepisu na sałatkę z marchewki, która jest bardzo zdrowa i zachwyci podniebienia nawet najbardziej wymagających smakoszy.

Składnik na sałatkę (3 – 4 porcje)

  • 4 średniej wielkości marchewek (330g)
  • 4 jajka
  • 1 ząbek czosnku
  • śmietana
  • sól
  • przyprawy wg uznania

Przygotowanie

Nie musisz posiadać wyjątkowych zdolności kulinarnych aby przygotować pyszny posiłek. Zrobienie sałatki z marchewki jest bardzo proste, szybkie i tanie. Czas przygotowania to zaledwie kilka minut.

Marchewkę obierz i umyj, następnie zetrzyj na tarce o grubym oczku. Jajka ugotuj na twardo, pokrój w grubą (lub drobną wg preferencji) kostkę.

Dodaj posiekany lub przeciśnięty czosnek, sól oraz inne przyprawy, jeśli lubisz. Możesz dodać również sezam, pokrojone jabłko, pestki dyni, rzodkiewkę, starty ser, a nawet gotowane mięso (dla osób dbających o linię nie polecam dodawać startego sera).

Wymieszaj z dwiema łyżkami kwaśnej śmietany i gotowe!

Możesz teraz usiąść do posiłku z najbliższymi, i potraktować sałatkę z marchewki jako oddzielny posiłek lub dodatek.

Jeśli mój przepis przypadł Ci do gustu daj znać w komentarzu, podziel się nim ze znajomymi.

Kiedy będę miała świadomość, że Ci smakowało, będzie mi bardzo miło i odczuję motywację do tworzenia kolejnych, zdrowych przepisów, abyśmy wspólnie zaczęli wprowadzić nawyki zdrowego gotowania do Twojej co dziennej kuchni, a może dzięki moim przepisom uda CI się osiągnąć wymarzoną wagę.