Pyszny obiad – Kurczak, brokuły, pieczarki… kiedy serwuję je na stole, rozmowy ustępują

Jeśli dbasz o swoje zdrowie i sylwetkę, to na pewno w Twojej diecie znajduję się takie warzywo jak brokuły. Zawierają one tylko 30 kcal na 100 g. Jednocześnie warzywo te jest bogate w błonnik, który poprawia trawienie i metabolizm, a witaminy K, A, E, kwasy tłuszczowe omega-3 zapewniają zdrowie skóry i włosów.

Aby brokuły smakowały każdemu, musisz je odpowiednio przygotować. Mamy dla Ciebie fajny przepis, dzięki któremu otrzymasz świetne, proste i zdrowe danie dla całej rodziny. Jego apetyczny aromat rozprzestrzeni się po całym mieszkaniu!

Składniki:

  • Filet z kurczaka 0,5 kg
  • Brokuły 0,5 kg
  • Pieczarki 250 g
  • Olej słonecznikowy 3 łyżki
  • Czosnek 3 ząbki
  • Imbir 1 łyżka
  • Olej sezamowy 2 łyżeczki
  • Sos sojowy 0,3 szklanki
  • Brązowy cukier 1 łyżka
  • Bulion drobiowy 1 szklanka
  • Mąka pszenna 0,25 szklanki
  • Czarny pieprz do smaku
  • Sól do smaku

Przygotowanie:

Wlej 1 łyżkę stołową oleju na głęboką patelnię. Dodaj kurczaka pokrojonego w kostkę i dodaj sól i pieprz. Smaż na złoty kolor, około 15-20 minut. Odłóż kurczaka na bok.

Rozgrzej kolejną 1 łyżkę oleju na tej samej patelni i włóż na nią grzyby. Gdy grzyby trochę zmiękną, dodaj brokuły podzielone na mniejsze różyczki i smaż do ich miękkości. Odłóż warzywa na bok.

Dodaj kolejną 1 łyżkę oleju na patelnię. Teraz podsmaż przez chwilę posiekany czosnek i imbir. Dodaj resztę składników sosu: olej sezamowy, sos sojowy, brązowy cukier, bulion drobiowy i mąkę.

Wrzuć kurczaka i warzywa do sosu. Gotuj jeszcze kilka minut, aż wszystko się podgrzeje. Nie zapomnij mieszać potrawy.

Podawaj te pyszne danie z ryżem lub makaronem. A dla wszystkich fanów zdrowego odżywiania polecam dodać jeszcze jeden świetny składnik – szparagi. Danie jest niezwykle smaczne i niskokaloryczne!
Smacznego!

error: Content is protected !!